نحوه قرارداد شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل-راهبرد معاصر
پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟

نحوه قرارداد شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره نحوه قرارداد شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 14
کد خبر: ۲۲۸۳۵۲

به گزارش راهبرد معاصر. لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، یکی از دستاوردهای سفر به چین را برنامه مدیریت شهری برای جایگزینی ناوگان حمل‌و‌نقل برقی با اتوبوس‌های سوخت فسیلی در پایتخت عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام سفر تیم مدیریت شهری به چین، تسهیل و توسعه شبکه حمل‌و‌نقل عمومی با رویکرد برقی‌سازی تهران است، افزود: در این سفر قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس، 150 هزار موتورسیکلت برقی، 10 هزار ون و 27 هزار خودروی تاکسی‌سواری با سوخت انرژی نو به امضاء رسیده است که همگی در راستای برقی‌سازی شبکه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت شکل گرفته است.

 

معاون شهردار تهران ضمن تشکر از نگاه ویژه شهردار در حوزه توسعه شبکه حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت بیان کرد: نحوه قراداد با چینی‌ها در سه مرحله خلاصه می‌شود، که در مرحله اول واردات به تعداد مشخص شده، و در مرحله دوم تشکیل یک کنسرسیوم با یک تولیدکننده داخلی با حمایت شهرداری تهران است که در واقع قطعات وارد کشور شده و مونتاژ می‌شود؛ و در نهایت در مرحله سوم انتقال تکنولوژی صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به بومی‌سازی تکنولوژی برقی در تهران ادامه داد: بی‌تردید این فرآیند به هنر خودروسازان داخلی بستگی دارد و قطعه‌سازی نیز در کشور بومی‌سازی خواهد شد.

 

فروزنده گفت: همچنین چینی‌ها پذیرفتند که در کشور سرمایه‌گذاری کنند، که نمونه موفق آن واگن‌سازی است؛ هم‌اکنون در واگن‌سازی چینی‌ها شریک هستند، که بر همین اساس هم انتقال تکنولوژی و هم انتقال منابع صورت خواهد پذیرفت، در این خصوص می‌توان به یکی از بخش مهم و پیچیده و قطار تحت عنوان بوژی واگن اشاره کرد که در داخل ساخته می‌شود.

 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه می‌توانیم الگویی برای برقی‌سازی شبکه حمل‌و‌نقل عمومی باشیم و در کنار آن نیز انتقال تکنولوژی نیز انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر با ظرفیتی که مجموعه کارخانه‌های اتوبوس‌سازی داخلی دارند، توانستیم تفاهم‌نامه حدود 2 هزار اتوبوس گازوئیلی و 500 اتوبوس برقی را منعقد کنیم.

 

وی با اشاره به جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی در راستای کاهش آلودگی هوا بیان کرد: امیدواریم با همت خودروسازان داخلی و تاکید ویژه وزیر صمت، در این خصوص شاهد تغییر رویکرد جایگزینی خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی و گازوئیلی و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر تهران باشیم./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده