پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

نحوه قرارداد شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره نحوه قرارداد شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 14
کد خبر: ۲۲۸۳۵۲

به گزارش راهبرد معاصر. لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، یکی از دستاوردهای سفر به چین را برنامه مدیریت شهری برای جایگزینی ناوگان حمل‌و‌نقل برقی با اتوبوس‌های سوخت فسیلی در پایتخت عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام سفر تیم مدیریت شهری به چین، تسهیل و توسعه شبکه حمل‌و‌نقل عمومی با رویکرد برقی‌سازی تهران است، افزود: در این سفر قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس، 150 هزار موتورسیکلت برقی، 10 هزار ون و 27 هزار خودروی تاکسی‌سواری با سوخت انرژی نو به امضاء رسیده است که همگی در راستای برقی‌سازی شبکه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت شکل گرفته است.

 

معاون شهردار تهران ضمن تشکر از نگاه ویژه شهردار در حوزه توسعه شبکه حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت بیان کرد: نحوه قراداد با چینی‌ها در سه مرحله خلاصه می‌شود، که در مرحله اول واردات به تعداد مشخص شده، و در مرحله دوم تشکیل یک کنسرسیوم با یک تولیدکننده داخلی با حمایت شهرداری تهران است که در واقع قطعات وارد کشور شده و مونتاژ می‌شود؛ و در نهایت در مرحله سوم انتقال تکنولوژی صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به بومی‌سازی تکنولوژی برقی در تهران ادامه داد: بی‌تردید این فرآیند به هنر خودروسازان داخلی بستگی دارد و قطعه‌سازی نیز در کشور بومی‌سازی خواهد شد.

 

فروزنده گفت: همچنین چینی‌ها پذیرفتند که در کشور سرمایه‌گذاری کنند، که نمونه موفق آن واگن‌سازی است؛ هم‌اکنون در واگن‌سازی چینی‌ها شریک هستند، که بر همین اساس هم انتقال تکنولوژی و هم انتقال منابع صورت خواهد پذیرفت، در این خصوص می‌توان به یکی از بخش مهم و پیچیده و قطار تحت عنوان بوژی واگن اشاره کرد که در داخل ساخته می‌شود.

 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه می‌توانیم الگویی برای برقی‌سازی شبکه حمل‌و‌نقل عمومی باشیم و در کنار آن نیز انتقال تکنولوژی نیز انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر با ظرفیتی که مجموعه کارخانه‌های اتوبوس‌سازی داخلی دارند، توانستیم تفاهم‌نامه حدود 2 هزار اتوبوس گازوئیلی و 500 اتوبوس برقی را منعقد کنیم.

 

وی با اشاره به جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی در راستای کاهش آلودگی هوا بیان کرد: امیدواریم با همت خودروسازان داخلی و تاکید ویژه وزیر صمت، در این خصوص شاهد تغییر رویکرد جایگزینی خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی و گازوئیلی و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر تهران باشیم./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده